Kakav je Megane 1.9. DCI

 Kakav je Megane 1.9. DCI

Poštovanje, imam dva pitanja. Kakvi su motori 1.9 dCi u odnosu na 1.5. dCi? Model 1.9 dCi prešao je 80.000 km i uskoro mu se približava redovni servis; što je potrebno mijenjati i kolike troškove mogu očekivati? Automobil je do sada uredno servisiran u ovlaštenom servisu. Ima li automobil neke druge serijske nedostatke na koje bi trebalo pripaziti? Hvala

  • Ako kupujete Megane dizel, onda svakako 1.9 dCi, a ne 1.5 dCi (posebice proizvedene do 2005.) jer je taj motor imao problema s trajnošću visokotlačne pumpe goriva. Točnije, osjetljiv je bregasti vijenac koji pokreće pumpne elemente, kod kojega dolazi do ljuštenja površinskog sloja (koji nije dovoljno tvrd). Ta strugotina potom oštećuje brizgalice, cilindre... I inače, 1.5 dCi rijetko dočeka 100.000 km u dobrom stanju, za razliku od 1.9 dCi, koji, bez problema prelazi 250.000 km i više. No, kod kupnje trebate biti vrlo oprezni jer je, zbog dobrih performansi i niske potrošnje, mala vjerojatnost da će ga netko prodati sa 80.000 km samo zato što mu je "prošla moda". Najčešće prodaja nastupa kad nakupe puno kilometara i približe se skupi servisi (turbopunjač, brizgalice, visokotlačna pumpa goriva...). Zbog toga vam savjetujemo temeljit pregled u specijaliziranom servisu za dizelaše, gdje bi vam trebali izmjeriti kompresiju i provjeriti opće stanje motora. Temeljit servis, koji uključuje servis turbopunjača te izmjenu brizgalica i visokotlačne pumpe goriva (tada je preporučljivo izmijeniti i zupčasti remen, zajedno s napinjačem), stoji od 7 do 8 tisuća kuna.

Prof. dr. sc. Željko Marušić

Prof. dr. sc. Željko Marušić, priznati je prometni stručnjak sa zagrebačkog Fakulteta prometnih znanosti koji svoje stavove temelji na znanstvenim činjenicama, ali i životnom iskustvu.

Oznake: diesel, Renault, Megane, DCI
07.04.2008.